D. CERTIFIED AWARD ΙΝ AUDITING
Κριτήριο 6
ΕΛΕΓΧΟΣ- ΕΣΩΤΕΡΙΚΟΣ ΕΛΕΓΧΟΣ
Αντικειμενικός σκοπός της υπηρεσίας εσωτερικού ελέγχου είναι η παροχή εξειδικευμένων και επιστημονικά τεκμηριωμένων υπηρεσιών προς τη διοίκηση της επιχείρησης για την ορθή και αποτελεσματική εκπλήρωση των καθηκόντων της, παρέχοντας τις αναλύσεις, εκτιμήσεις, συστάσεις και παρατηρήσεις επί των λειτουργιών, συναλλαγών και δοσοληψιών της εταιρείας.
Λειτουργία ελέγχου
- Ανεξαρτησία των Ελεγκτών
- Η Εσωτερική Ελεγκτική Επιτροπή και Επιτροπή Ελέγχου
- Διαχωρισμός των καθηκόντων εσωτερικού και εξωτερικού ελεγκτή
- Εξειδικευμένα στελέχη ελέγχου
Υπηρεσία ελέγχου
- Προσόντα των ελεγκτών – Απαιτήσεις πιστοποίησης τους
- Επαγγελματικός κώδικας δεοντολογίας των ελεγκτών
- Χρήση των Ελεγκτών από την εταιρεία για συμβουλευτικές ενέργειες & για εκπαίδευση
- Συμμετοχή των εσωτερικών ελεγκτών στη σύνταξη οικονομικών καταστάσεων
Τεχνικές ελέγχου
- Ειδικό σχέδιο ελέγχου ανά περίπτωση (λογιστικών σφαλμάτων, παραλείψεων, καταχρήσεων, λανθασμένων υπολογισμών, λανθασμένων χρεοπιστώσεων, κ.ά.)
- Εκπαίδευση των ελεγκτών από εξωτερική πηγή
- Παρακολούθηση επικίνδυνων σημείων/διαδικασιών (red flags)
- Συγκέντρωση αναγκών ελέγχου από stakeholders / Top Mgt
Διερεύνηση της απάτης
- Τεκμηριωμένες πολιτικές (Plan – Do – Check – Act)
- Διαδικασίες πρόληψης της απάτης
- Διαφάνεια σε όλη την διαδικασία ανακάλυψης & καταγγελίας της απάτης
- Κυρώσεις σε απάτες αποδεδειγμένες περιπτώσεις
Αναφορά ελέγχου
- Συχνότητα των εκθέσεων ελέγχου
- Παρακολούθηση επίλυσης προβλημάτων –
- Εκθέσεις ελέγχου για το “Pay for Performance”
- Εκθέσεις ελέγχου για projects της εταιρείας